onsdag den 13. juni 2012

2 år er gået …

I august 2010 tiltrådte en helt ny skolebestyrelse. Så mange ting skulle læres fra bunden. For ledelsen betød den nye skolebestyrelse også en ny tilgang til møderne, andre spørgsmål og forventninger.
Facts om hvad vi har lavet i de 2 år:
-          Udskiftning af enkelte pladser i bestyrelsen, har betydet at vi har brugt alle vores suppleanter på 12 måneder, det betød at det varede lidt, før vi fik arbejdsro.
-          Første store opgave var lukning af skoler og sammenlægninger. Vi deltog i møder og fik skrevet det første af mange høringssvar til kommunen – Børne- og ungeudvalget.
-          Høringsvar er blevet en del af vores hverdag, og faktisk har vi på 2 år lavet 9 af slagsen. Vi har kommenteret kvalitetsrapport på kommunen, skolens KIS rapport og oplæg til ny struktur og anden måde at fordele økonomiske midler på.
-          Internt har vi arbejdet med forskellige ting:
o   Kontrakten med køleskab i klasserne
o   Principper for klassesammenlægning
o   Principper for orden og opførelse
-          Trafik har og er en af vores store interesse punkter. Vi er så småt i gang. I vinter afholdt vi en aften et møde for at brainstorme på trafikken omkring skolen, rigtigt mange forældre mødte op til en god debat.
-          Rent praktisk har vi brudt murerne ned omkring cykelskurerne i samarbejde med servicepersonale og forældre – tak for indsatsen til alle der deltog.
-          Økonomi er også et af de store arbejdspunkter. Vi har arbejdet med sparekataloger, som betød at lejerskolerne måtte fjernes fra budgettet, meget mod vores vilje, men vi er nødt til at spare.
Vi kunne sikkert nævne meget mere, men med ovenstående håber vi at have givet jer et indblik i hvad vi laver.
Til august sker der udskiftning i skolebestyrelsen. Da vi har rullende valg til bestyrelsen, hvor 4 er valgt fra 2010-14 og 3 fra 2012-16, osv…, dette betyder rigtigt meget for skolebestyrelsen, så vi derved ikke vil komme til at stå i en situation, hvor alle går på samme tid.
Den nye bestyrelse har konstitueret sig selv og ser ud som følgende:
  • Formand Charlotte Veppler, repræsentant for 8. og 9. klasse
  • Næstformand Helena Andersen, repræsentant for 4. og 7. klasse
  • Ordstyrer Danny Brønnum, repræsentant for 3. klasse
  • Merete Daubjerg, repræsentant for 2. klasse
  • Dorthe Sørensen, repræsentant for 5. og 6. klasse
  • Ulla, repræsentant for 1. klasse
  • Christina Bang-Bentzen repræsentant for 0. klasse
Med denne beretning, har vi kun tilbage at sige tak for henvendelserne i år. Vi håber rigtigt meget at I som forældre, også i fremtiden vil bruge os, til at fremme dialogen og samarbejdet mellem skole og hjem.
God sommer til jer alle.
På bestyrelsens vegne
Charlotte Veppler


Ingen kommentarer:

Send en kommentar